RECEPTEN

donderdag 10 maart 2016

Bamihapjes /bamischijfjes /bamiballen






Benodigdheden:
250 gr gehakt
1 tl sambal
1 pakje bamikruiden
1 doos mie netjes 
Zout
4 teentjes geperste knoflook
1 tl sojasaus

Nog extra:
8 eieren
Paneermeel
Bloem

Bereiding:
Kook mie in zout water tot het gaar is. Bamikruiden laat je afgedekt wellen voor ongeveer 10 minuten in 300 ml kokend water.

Bak het gehakt in een scheutje olie in de koekenpan en doe er wat zout over. Als het gehakt een beetje gebakken is doe je er knoflook en sambal bij. Laat het samen bakken tot het gehakt gaar is. Mix de bamikruiden waar je water over hebt gedaan met een staafmixer tot je geen grote stukken meer ziet. Ik vind dat je bij deze kruidenmix ook al laat je het wellen die stukjes groente hard blijft ook al kook je het nog verder met het gerecht. Vandaar mix ik het voor ik het bijneemt gerecht doe. Doe het daarna bij het gehakt en laat het nog voor 5 minuten pruttelen.




Als de mabi gaar is snij je het of knip je de slierten in kleine stukken. Doe de saus bij de bami en roer het goed Im. Laat het dan goed afkoelen.






Maak er dan balletjes van of schijfjes. Doe het door bloem, dan door ei dan door paneermeel weer door ei en paneermeel, dan krijg je een dikkere korst ☺️

Bak het in hete olie tot het goudbruin wordt. Het neemt wel war tijd in beslag, maar het is Simpel en super lekker ❤️❤️

Ik heb bamiballen ingevroren door er elke laat bakpapier tussen te doen. Ik laar het altijd een klein beetje ontdooien en dam Bak ik ze in hete olie tot ze goudbruin zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten