RECEPTEN

zondag 9 augustus 2015

Bladerdeeg met appel en amandelen / appelflappen



#bladerdeeg met appel en amandelen

Ik had gisteren een amandelcake gemaakt en had wat gemalen amandelen over. Dat heb ik gebruikt voor appelflappen.

Ik heb 3 appels, klein kopje gemalen amandelen, 3 El suiker en 1 El kaneel gemengd en gevuld in bladerdeeg. Daarna bestreken met ei en wat suiker erover gestrooid. 

Je kunt bladerdeeg natuurlijk met alles en nog wat vullen. Wat ik ook lekker vind is appelflappen met gedroogde vruchten. Hou niet van gedroogde vruchten maar is wel lekker in appelflappen.

Oww ja en nog wat haha ik vulde bladerdeeg eerst altijd, maak het dicht en dan haal ik plastic eraf. Als je plastic eraf haalt plakt het meestal, andere kant is droog. Wat ik nu heb gedaan is plastic eraf gehaald en gevuld, droge kant naar buiten zeg maar. Het blijft veel beter plakken en ziet er veel beter uit na Het bakken, volgens mij heb ik het jaren verkeerd gedaan 😅 hahaha

Ook leuk omgetrokken maken voor kids ☺️

#okeej hele levensverhaal bij appelflappen haha 💚


  • .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten