RECEPTEN

zaterdag 1 maart 2014

Mini appelkruimelvlaaitjes

Recept heb ik van vlaairecepten.nl maar ik heb wel wat dingen aangepast.

Benodigdheden deeg:
100 ml lauwe melk
2 el olie
2 el suiker
3 gram korrelgist
Snufje zout
300 Gr meel
15 gram Boter kamer temperatuur
1 eierdooier

Bereiding deeg:
Je doet alles in de kom en kneed het goed tot en soepele zachte deeg. Als het te plakkerig is doe je er wat bloem bij te droog doe je wat melk bij.

Laat het Dan een half uurtje op wen warme plaats rijzen.

Maak ondertussen de vulling.

Benodigdheden vulling:
4 appels hele kleine stukken
2 handjes gebakken amandelen
1 handje rozijnen
2 el suiker 
1 tl kaneel

Bereiding: 
Doe alles ik de pan en kook tot de appels een beetje zacht word. Laat het dan afkoelen.

Benodigdheden kruimeldeeg:
110 ge suiker
100 Gr koude boter
150 Gr bloem

Bereiding:
Je doet alles in de kom en wrijft de boter door de bloem tot alles goed gemengd is en de kruimels aan elkaar gaan hangen.

BEREIDING VLAAITJES:
Verwarm de oven op 230 graden.
Beboter de muffinvorm.Rol het deeg uit en doe met een grote soepkom cirkels uitsnijden zodat het in muffinvorm past. Je drukt het langzaam aan ik de vorm en snijd de overtollige deeg weg.

Prik een paar gaatjes in de bodem. Je doet als je wilt ietsje paneermeel in de bodem je proeft er niks van het is zodat het vochtigheid opneemt. Je doet wat vulling aandrukken in het midden en strooit er wat kruimels over.

Bak ze in de oven tot het goudbruin en bovenkant uitzien en de Vlaaitjes loslaten van de vorm en ook goudbruin uitziet. Je haalt ze dan uit de vorm en laat ze afkoelen. Als ze afgekoeld zijn strooi je er water poedersuiker over.


Deze recept neemt wat tijd in beslag maar is echt het proberen waard ;) 

1 opmerking:

  1. Assalaamoe alaykoum. Ziet er super lekker uit nu heb ik altijd het probleem als ik zo iets maak dat wanneer ik men taart of taartjes eruit haal dat de bodem van de taart niet lekker knapperig is maar plat weet je misschien wat ik fout doe. Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen