RECEPTEN

dinsdag 12 februari 2013

Cupcakes met choco topping

Cupcakes recept: Ik gebruik deze basis recept Hier heb ik geen chocolade of cacao erbij gedaan.

chocolade Topping: 250 poedersuiker
250 boter op kamer temparetuur
50 ml warme melk (boter was niet op kamertemperatuur)
1 vanille suiker
2 el cacao

Bereiding: doe alles in een kom en meng alles heel goed tot je een romige topping krijgt. Als het te droog is dan doe je er een beetje melk bij. Ik doe alles in een deegmachine dat is makkelijker. Je laat het dan in de koelkast staan tot de cupcakes zijn afgekoeld. Als de cupcakes zijn afgekoeld doe je de topping erop spuiten en eventueel nog wat geraspte chocolade.

5 opmerkingen:

  1. Ziet er lekker uit! Heeft 't een sterke cacao smaak?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel :) Nee geen sterke cacao smaak. VOlgende x doe ik er gesmolten chocolade bij om nog meer chocoladesmaak te krijgen.

      Verwijderen
  2. Hoe maak ik een topping die je mooi kunt opspuiten en die niet zo zoet is? Heb botercreme gemaakt, maar dat vind ik vies. Zooow zoet..

    BeantwoordenVerwijderen