RECEPTEN

donderdag 10 februari 2011

Kaasbroodjes



Deze kaasbroodjes die ik heb gemaakt is heel simpel en zo gedaan. Het is gewoon bladerdeeg gevuld met gouda kaas. Daarna heb ik de broodjes besmeerd met ei en wat italiaanse kruiden erover heen gestrooid. Bak de broodjes dan in de oven op 200 graden tot ze goudbruin uitzien.

Omdat je de kaasbroodjes die je bij de Albert Heijn kan halen of op het station :) niet in Duitsland verkopen wil ik ze zelf maken, maar daar komt steeds maar niks van. Maar die kaasbroodjes maak je als volgt:

Je maakt een roux (soort papje) van melk, boter en bloem. De hoeveelheid moet van alles evenveel zijn, daar doe je dan net zoveel geraspte kaas bij als dat je lekker vind. Je brengt het aan de kook tot de kaas gesmolten is. Vul de bladerdeeg met de kaasvulling en maak het goed dicht langs de randen anders gaat de vulling langs de randen eruit. Smeer er dan ei over en bak het in de oven op 200 graden tot het goudbruin uitziet.

Als ik ze heb gemaakt dan kom ik er nog op terug :)

3 opmerkingen:

  1. Hmm simpel en lekker! Toch maak ik hem nog simpeler en met minder calorieen. Ik maak geen roux omdat ik dat machtig vind (maar wel lekker!!) Ik doe alleen geraspte kaas in.

    Je hebt me hongerig gemaakt hihi.. *nadia rent al naar de vriezer om te kijken of er bladerdeegvelletjes zijn*

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. MMMMMMMMH ik heb er zin in en kan je ook gelijk vertellen wat die kruiden die er over heen zijn gestrooid zijn x*kijkt met open mond naar die foto*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Amiiinaa. Ik heb er italiaanse kruiden er overheen gestrooid :) Xx

    BeantwoordenVerwijderen