RECEPTEN

zaterdag 14 augustus 2010

Rijst met Champignonensaus en kipfilet



Benodigdheden:
Kipfilet
1 blikje champignons
1 zakje champignonensoep
1 ui
mespuntje zwarte peper
tl paprikapoeder, gember
paar takjes fijn gesneden koriander
Zout
rijst.

Bereidingswijze
Kook de rijst zoals op verpakking staat. Fruit de ui samen met de champignons ongeveer 5 minuutjes. Doe daar in stukjes gesneden kipfilet bij koriander en laat het samen een beetje bakken. Je doet dan de kruiden bij de kip en laat je het nog eventjes bakken. Pakje soep meng je met water en dan doe je het bij de kip. Laat het op laag vuur pruttelen ongeveer 10 minuten. Doe er niet te veel water bij, anders word het een beetje te dun. Als de rijst klaar is kun je de saus er bovenop serveren.

7 opmerkingen:

  1. laat mij is zien hoe die soep eruit ziet e n waar haal je die,het ziet er vresellijk lekkkkuuuh uit hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn lievelings gerecht een die saus wat moet er eigenlijk mee gebeuren ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @anoniem: Als de saus ingedikt is doe je het over de rijst zoals je op de afbeelding kan zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doe je ook water bij de soep?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Anoniem. Ik doe eerst mengen met water die soep en dan in de pan. Vergeten erbij te zetten :) Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoevel gram rijst heb je hier gebruikt ? Bij je recepten staan niet altijd de hoeveelheid en voor hoeveel personen. Je hebt prachtige en heerlijke gerechten, het helpt mij voor nieuwe ideeën. Doe zo voort. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hier twee zakjes rijst uit een pakje gebruikt. Ik weet niet precies hoeveel gram dat is. :)

      Verwijderen