RECEPTEN

donderdag 22 juli 2010

Tajine met gehakt



Benodigdheden voor gehakt:
gehakt
1tl paprikapoeder, gember, knoflookpoeder
half tl zwarte peper
zout naar smaak
scheutje olie

Benodigdheden voor tagine:
1tl paprikapoeder, gember, knoflookpoeder
half tl zwarte peper
zout naar smaak

1 safraan
4 a 5 grote aardappels in partjes gesneden
2 ontvelde tomaten (ik heb paar fruittomaatjes erbij gedaan)
paar takjes koriander fijn gehakt
1 rode paprika in smalle reepjes gesneden
Olijven
1 ui
scheutje olijfolie

Bereiding:
Doe de olijfolie in de tagine en doe er de aardappels en ui erin met de zout. Laat het voor ongeveer 10 min bakken op middelmatig vuur.

Daarna doe je de tomaten, koriander en kruiden erbij en roer je alles goed om. En dan doe je er 200 ml water bij.

Ondertussen doe je alle benodigdheden voor het gehakt bijelkaar en maak je er balletjes van. Leg het dan op de aardappels in de tajine en laat het koken tot de Aardappels/gehakt gaar is. Kort voor het serveren doe je er nog olijven bij.

Het is lekker met warme marokkaans brood en frisse sla.


4 opmerkingen:

  1. Lekkere recepten heb je geplaatst. Ik ga ze insallah snel uitproberen. Ik heb geen tagine, kan ik daarvoor in de plaats ook een gewone pan gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel :) Je kan ook een grote koekepan gebruiken in plaats van tagine Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kan je ook alles bij elkaar koken ?? k bedoel gehakt met aardappel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gehakt is heel snel gaar. Als je gehakt lang kookt vind ik dat het niet meer lekker is. Ik doe altijd gehakt pas op het laatst erbij :)

      Verwijderen