RECEPTEN

zondag 25 juli 2010

Cocoscake



Benodigdheden:
Hiervoor heb ik een grote drinkglas genomen om alles af te meten voor in de bakvorm met diameter van 30 cm.
1gl olie
1 gl melk
1 gl suiker
5 eieren
1 vanille suiker
1,5 pakje bakpoeder
2 gl meel
half glas cocos

Voor de versiering:
half glaasje water
3 eetlepels suiker
cocos om erover te strooien

Bereiding:
Verwarm de oven op 160 graden. Mix de olie met de suiker en vanillesuiker. Doe er dan de melk bij en mix het voor een paar minuten. Doe de eieren er 1 voor 1 erbij en mix het weer een paar minuten. Doe de meel en bakpoeder erbij en mix het tot er geen meelkorrels in het beslag meer zijn. Doe de cocos erbij en mix het nog voor een minuutje ongeveer. Beboter de cakevorm. Doe de beslag erin en laat het ongeveer 5 minuten staan voor je het in de oven stopt. Laat het in de oven tot het aan de bovenkant bruin uitziet. Prik in het midden met een sateprikker en als het droog eruit komt is de cake klaar zo niet laat je het nog even in de oven bakken. Als het klaar is doe je de oven uit en doe je het deurtje open. laat de cake in de oven afkoelen.

Breng ondertussen de suiker met water aan de kook voor ongeveer 10 minuten. Je haalt dan de cake uit de oven en verdeelt het suikerwater over de cake. Strooi er gelijk de cocos erover.

9 opmerkingen:

  1. salam lieverd alles goed? hayns hier tbarkelah hlik proficiat met je blok, ik zal af en toe een reactie achter laten dikke kus hayns thala frasek,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. salam ou3alykoum warhmatouli wabarkatouh
    (DUA)VAN HUD rabbi innee aoozu bika an asalaka ma laysa lee bihee hilm wa illa tahgfir lee watarhamnee akoon minal khasireen.

    (DUA) IBRAHIM rabbi ijhalnee moqeemal salatee wa min durriyatee. rabbana wa taqabbal du3ai.

    (DUA) IBRAHIM rabbana ghfir lee wali walidaya walil muamineena yawma yaqoomol lehisab.aaaaaaaammmmmmiiiinnnn yaraba le3alamin
    (ugtoukom kaoutar)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey, kan ik hiervoor ook zelfrijzende bloem gebruiken? hoeveel bakpoeder moet ik dan gebruiken
    Heb eigenlijk geen bloem meer in huis en wil deze graag maken.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kan ook zelfrijzende bloem gebruiken :) Ik zou dan maar 1 zakje bakpoeder gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kun je ons meedelen hoeveel ml jou glas bevat die je gebruikt voor dit reccept.
    Mvg

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hier een grote cocoscake gemaakt. Ik heb glas gebruikt waar 250 mililiter in kan.

      Verwijderen
  6. Deze cake ziet er heerlijk uit. Maar ik heb geen bakvorm met 30 cm diameter. Hoeveel moet ik van de ingrediƫnten hebben voor een bakvorm van 26 cm (wat voor glas kan ik het beste gebruiken, hoeveel eieren en vanillesuiker, etc.)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je vorm van 26 cm gebruikt kun je gewoon zelfde hoeveelheid gebruiken. Je krijgt dan alleen een iets hogere cake :)

      Verwijderen